Ostin kankaan. Tyttö tykkäsi siitä kovasti. Halusi siitä takin itselleen. Tyttö valitsi mallin, napit ja nauhat sekä vuorikankaan. Koko takinteon ajan kävi vähän väliä kyselemässä joko se on valmis.
Takki on valmis ja tyttö katsoo sitä kysyen:
-Miksi siinä on napit?
-Koska sinä halusit napit vaikka ehdotin vetoketjua.
-Siinä pitää olla vetoketju, muuten en pidä sitä koskaan.
Jos unohdetaan tuo edellinen dialogi niin takki onnistui erittäin hyvin. Pelkäsin, että kangas on vaikeaa työstää, mutta hyvin onnistuin mielestäni.
Päällikangas Eurokankaan Ripstoppia, tikkivanuvuori ja hihansuuresori Jättirätistä. Napit Tiimarista ja Karnaluksista. Nauhojen ja stopparien alkuperää en muista.
Kaavana Ottobre 1/12 Butterfly camouflage koossa 122. Ainoa muutos oli hihansuihin resorit suorien hihojen sijaan.